Dostępność: Dostępny
Czas wysyłki: 24 godziny
Koszt wysyłki: od 11,00 zł
Stan magazynowy:
Stan produktu: Nowy
Gwarancja: Gwarancja firmowa producenta
Rok wydania: 2/2023 czerwiec
Format: A4
Liczba stron: 40
Kupując ten produkt otrzymasz od nas 15 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zarejestrowanych w naszym sklepie.
Wrześniowy wynik Barometru 4outdoor (-19,7%) nie był dla większości obserwatorów rynku i właścicieli sklepów zaskoczeniem. Słabej sprzedaży nie pomogły rekordowo wysokie temperatury – niewielu klientów było zainteresowanych jesienno-zimowymi kolekcjami. Przyczyn jest oczywiście więcej, od tych makroekonomicznych, po te wynikające ze specyfiki branży. Nie da się ukryć, że potrzebujemy pozytywnych bodźców, a takie powinny dostarczyć – już tradycyjnie – targi ISPO Munich. Impreza po raz kolejny odbędzie się jesienią, tym razem w dniach 28-30 listopada.
Organizatorzy ISPO Munich postarali się o niezwykle bogaty program towarzyszący targom. Zaplanowano liczne huby o różnorodnej tematyce, jest wiele szkoleń, spotkań, prezentacji związanych z najnowszymi trendami, nie brakuje oczywiście zagadnień zrównoważonego rozwoju, digitalizacji, grywalizacji (wyjaśnienie terminu znajdziecie na stronach magazynu). Po raz kolejny poznamy najciekawsze nowości, które otrzymają ISPO Award. W Monachium zaprezentują się jak zwykle polskie marki i firmy – stoiska będzie miało blisko 30 naszych wystawców. O strefę networkingową zadba również Polish Outdoor Group. Targi ISPO Munich szukają swojej postcovidowej tożsamości, starają się wyszukiwać i wskazywać nowe trendy. Miejmy nadzieję, że dostarczą wystawcom oraz odwiedzającym wielu biznesowych (i nie tylko) kontaktów i wrażeń, tak jak to miało miejsce podczas letniej, udanej edycji Outdoor by ISPO.
Sposoby radzenia sobie z bieżącymi wyzwaniami to temat przewodni rozmowy z Jarosławem Danielem (Oberalp Polska), który podkreśla, że genezy obecnych trudności trzeba szukać w pandemii i zawirowaniach na linii podaż-popyt, jakie spowodowała. Efekt postcovidowej nadprodukcji odbija się wszystkim czkawką. Ale jeśli „analitycznie” patrzymy na to zjawisko, można mieć nadzieję, że rynek powinien się unormować – o ile nie zniweczy wszystkiego słaba zima...
Wywiad z Michałem Witoszyńskim ze sieci sklepów Horyzont przypomina historię marki oraz ukazuje jej bieżące działania wizerunkowe, marketingowe i sprzedażowe.
Tematy, jakimi żyją specjaliści outdoor w Europie, dobrze oddaje relacja Joanny Biernackiej-Goworek, która wzięła udział w doroczny European Outdoor Summit. Tym razem konferencja odwiedziła Berlin, a „burza mózgów”, której mottem było „The New Era: Business and Beyond” skupiła się zmianach jakie doświadczamy, wśród których warto dostrzec stopniowe odejście od gospodarki linearnej, na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego (czyli cyrkularnej). Branża jest świadoma że „reduce-repair/reuse-recycle” powinno zostać wdrażane przez producentów w celu dostosowania do przepisów unijnych i spełnienia oczekiwań konsumentów.
Skomplikowane zagadnienia nowoczesnej ekonomii stara się również wyjaśnić i opisać tekst Mateusza Wielopolskiego i Martina Rapaja. Autorzy wskazują w nim, jak istotną rolę w procesie transformacji gospodarki odgrywa współdziałanie tzw. ekosystemów interesariuszy. Wszystko po to, aby w jak najbardziej optymalny i zrównoważony sposób stymulować rozwój nowych technologii, innowacji z zakresu trwałych i nadających się do recyklingu tkanin z pokonsumpcyjnych odpadów. W tekście nie brakuje również przykładów z naszej branży, pokazujących współdziałanie uczestników „łańcucha wartości produktów outdoorowych”.
O wprowadzenie do bieżących i przyszłych trendów postarał się również Wojciech Kłapcia. W swoim pełnym spostrzeżeń artykule autor nie tylko analizuje aktualne technologie i kierunki rozwoju, ale również ze swadą wskazuje na ślepe zaułki i greenwashing, których również w outdoorze nie brakuje. Jeśli chcecie dowiedzieć się co oznacza „Gorpcore”, ile jest „czarnego w czarnym” w recyklowanych surowcach i powstających z nich materiałach, jak „odczytywać” różnorodne certyfikaty oraz jakie trendy powinny zdominować ISPO Munich (i w konsekwencji branżę outdoor) to zapraszamy do tekstu naszego eksperta.
Numer zamyka kolejny felieton Adama Zycha, który dokonuje przeglądu teorii „klimatycznych”, zarówno tych analizujących przyczyny, jak i sposoby wyjścia z tego globalnego kryzysu. Gdzie w tym wszystkim jest branża outdoor? Większość tekstów w tym numerze stara się odpowiedzieć na pytanie...
Zatem zapraszamy do lektury oraz na ISPO Munich, życząc wszystkim poprawy koniunktury i – przed wszystkim – pięknej, śnieżnej zimy. Do zobaczenia na targach i skitourach!
Do zobaczenia!
Redakcja
Spis treści:
4 21. Krakowski Festiwal Górski zaprasza na kiermasz – 2-3 grudnia
4 Nowy salon flagowy Jack Wolfskin w warszawskiej Arkadii
6 Raven Sport został wyłącznym dystrybutorem marek KATADYN GROUP
6 Barometr rynku: mimo minusa październik daje nadzieję
8 ISPO Munich 2023 – co nas czeka w Monachium
14 European Outdoor Summit 2023
18 Gotowy przepis na kryzys... - rozmawiamy z Jarosławem Danielem (Oberalp Polska)
20 Rok pełen wyzwań - rozmawiamy z Michałem Witoszyńskim (Horyzont)
24 Dynafit Ridge Pro Touring. Buty premium dla ambitnych skitourowców
26 Test: namiot dachowy Thule Approach S – jakość i wygoda
28 Test: hybrydowe buty narciarskie Dynafit Tigard 130
30 Innowacje poprzez współpracę. Jak ekosystemy interesariuszy rewolucjonizują projektowanie cyrkularne w outdoorze
36 Gorpcore na pełnej fali
40 Kajkiem po oceanie
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Napisz recenzję do tego produktu, a otrzymasz od nas 150 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zalogowanych i zarejestrowanych w naszym sklepie.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.